Menu

Materialer og udstyr

image

Boldrum

Hvert hold har et opbevaringsskab i boldrummet. Bolde er til fælles brug som forefindes i vogne og i boldreolen. Boldrummet skal altid efterlades aflåst også i forbindelse med træningen. Alt udstyr skal lægges tilbage på plads  efter endt brug og ikke oven på skabene eller på gulvet. Der er ikke adgang for spillere og forældre i boldrummet.

Bolde

Der bør være en bold pr. spiller på hver årgang. Boldene deles mellem alle klubbens årgange. Det er derfor vigtigt at tælle boldene både før og efter træning. Supplering af bolde aftales med den materialeansvarlige.  

Det er vigtigt, at vi passer godt på vores materialer og vi opfordrer derfor til, at gode vaner indarbejdes for før og efter træningen som f.eks.

  • at tælle bolde og kegler før og efter træning
  • at bære bolde frem og tilbage i net/boldvogn.
  • at tage boldene ud af net/boldvogn inden de lægges i boldskabet.
  • at vaske boldene hvis det er nødvendigt.

Se her DBUs regler for boldstørrelse for de enkelte årgange. 

Overtræksveste

Som ved bolde, er det vigtig at tælle vestene både før og efter træning. Vestene deles med andre hold og SKAL hænges på ringen/krogen efter træning. Spiller man i regnvejr så vestene er våde, skal de naturligvis hænges til tørre. Hvis de ligger i en klump bliver de jordslået. Er vestene beskidte tages de med hjem til vask. Husk at returnere vestene hurtigst muligt, da andre hold også har brug for vestene.

Kampdragt – optælling og brug

Ved sæsonstart kontrollere trænerstaben holdets kampudstyr (trøjer, bukser og strømper) i årgangens boldskab. Er der mangler på kampudstyr skal dette meddelelses til klubben materialeansvarlige.

Efter hver kamp, sørger træneren/holdlederen for at få vasket tøjet – dette kan evt. uddeles til forældrene, som kan vaske på skift. Husk igen at tælle udstyret. HUSK: Trøjer + bukser må IKKE komme i tørretumbleren, da logoet derved falder af.

Ved sæsonafslutningen inden sommerferien, kontrollere trænerstaben holdets kampudstyr (trøjer, bukser og strømper) og andet udstyr i det tildelte opbevaringsskab. Den materialeansvarlige vil herefter gennemgå udstyret og sikre sig at alt udstyre er i god stand. 

 
Materialeansvarlig

Der er fra Bestyrelsens side udpeget en materialeansvarlig som står for indkøb af materialer. Har årgangen brug for nye /udskiftning af materiale, skal den materialeansvarlige kontaktes, som herefter vil foretage evt. køb/bestilling. Det skal således gøres opmærksom på, at det ikke er den enkelte træner/holdleder der skal forestå evt. indkøb i Sports World eller andre steder på vegne af Hammel GF Fodbold, dette overlades til den materialeansvarlige.

Køb af udstyr til årgangen uden om bestyrelsen/materialeudvalget er for egen regning og må ikke bære klublogo og navn.

 

 

Luk